Zprávy

Smrtící výlet na koupání: člověk umírá na mozkové stravování

Smrtící výlet na koupání: člověk umírá na mozkové stravování


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Vzácné infekce mozku z améby: člověk umírá po koupeli

Ve Spojených státech zemřel muž na nemoci související s amébou. Infikoval se, když navštívil vodní park. S parazitem „jícím mozek“ není spojena první smrt.

Améba způsobila smrtící nemoc

Podle prohlášení ministerstva zdravotnictví v Severní Karolíně, NCDHHS (ministerstva zdravotnictví a lidských služeb v Severní Karolíně) zemřela ve Spojených státech na nemoci související s amébou osoba. Podle zpráv z médií to byl 59letý muž. On onemocněl po plavání 12. července 2019 v Fantasy Lake Water Park, dobrodružství bazénu v Cumberland County.

Při spolknutí vody nehrozí žádné nebezpečí

Laboratorní testy ve Federálních centrech pro kontrolu a prevenci nemocí potvrdily, že nemoc osoby byla způsobena Naegleria fowleri, amébou (jednobuněčný živý organismus), která je běžná v teplé sladké vodě na jihu Spojených států.

Jak vysvětluje NCDHHS, jednobuněčný organismus, známý jako „amoeba jící mozek“, nezpůsobuje při požití žádné onemocnění, ale pokud se dostane do lidského organismu - například při potápění, vodní lyžování nebo jiných vodních sportech - může být fatální.

Protozoan proniká do mozku, kde během několika dnů rozkládá mozkovou tkáň.

Tyto vzácné infekce se obvykle vyskytují, když je horká po dlouhou dobu, což má za následek vyšší teploty vody a nižší hladiny vody.

Hlášení smrti

„Krátký jednorázový kontakt je pravděpodobně pro infekci dostatečný,“ vysvětluje Robert Koch Institute (RKI) na svých webových stránkách.

Příznaky infekce Naegleria fowleri začínají těžkou bolestí hlavy, horečkou, nevolností a zvracením a vedou k ztuhlému krku, křečím a kómatu.

Toto onemocnění může trvat několik dní až několik měsíců a obvykle končí smrtí, jak ukazují různé případové studie.

Například žena v Kalifornii zemřela po koupání v bazénu, protože chytila ​​parazita Naegleria fowleri.

Tento druh améby byl také zodpovědný za smrt 18leté dívky v Severní Karolíně. Dospívající dívka byla nakažena při plavání v jezeře.

A v loňském roce se objevila zpráva o ženě, která zemřela po údajně neškodné nosní sprše, protože uzavřela amébu.

Infekce jsou vzácné

V Severní Karolíně se nyní poskytuje více informací o výskytu Naegleria fowleri ao preventivních opatřeních v přírodních vodách.

"Naše sympatie se týká rodiny a jejich příbuzných," uvedl státní epidemiolog Zack Moore, MD.

"Lidé by si měli být vědomi, že se tento organismus vyskytuje v teplých sladkovodních jezerech, řekách a horkých pramenech v Severní Karolíně." Při plavání nebo koupání proto buďte opatrní. “

Infekce Naegleria fowleri jsou vzácné. Od roku 1962 do roku 2018 bylo známo, že ve Spojených státech bylo infikováno pouze 145 lidí (mezi nulou a osmi případy ročně). Během tohoto období došlo v Severní Karolíně k pěti případům.

Jak se chránit

Podle oznámení NCDHHS nemůže pitná voda infikovat Naegleria fowleri. V souladu s tím se améba nevyskytuje ve slané vodě.

Protože neexistuje žádný způsob, jak odstranit tento jednobuněčný organismus ze sladkovodních jezer, doporučuje se v teplejších oblastech, kde je tato infekce častější, jsou následující opatření:

Omezte množství vody, která vytéká z nosu. Zavřete nos, použijte sponky na nos nebo držte hlavu nad vodou, pokud je v teplé vodě.

Vyhněte se činnostem v teplé sladké vodě při vysokých teplotách vody a nízkých hladinách vody.

Vyhněte se kopání nebo víření sedimentu v mělkých a teplých sladkovodních oblastech. (inzerát)

Informace autora a zdroje

Tento text odpovídá požadavkům lékařské literatury, lékařským směrnicím a současným studiím a byl zkontrolován lékaři.


Video: Destne pralesy tajemstvi zivota (Smět 2022).